Christo vízen lebegő sétaútja vonzotta a legtöbb látogatót 2016-ban
London, 2016. március 30., csütörtök (MTI) - A gigantikus installációiról ismert táj-és térművész, Christo The Floating Piers (lebegő dokkok) nevű installációja vonzotta a legtöbb látogatót 2016-ban, megelőzve a világhírű múzeumok, mint a New York-i Metropolitan Múzeum vagy a párizsi Orsay Múzeum nagyszabású kiállításait - derül ki a The Art Newspaper által a múzeumok által közzétett látogatottsági adatok elemzéséből.
Az észak-olaszországi Iseó-tó vizén lebegő 4,5 kilométeres
ideiglenes pontonhídon tavaly nyáron fennállása 16 napja alatt 1,2
millió látogató ment végig, hogy élvezhesse "a vízen járást". Ez
napi átlag 75 ezer látogatót jelentett.
A tavalyi év leglátogatottabb kiállításai francia múzeumok
nevéhez fűződnek. A párizsi Orsay Múzeum gyűjteményének
posztimpresszionista kiállítását a Spanyol Fundación Mapfrével
együttműködve Rio de Janieróban naponta 9700 látogató kereste fel. A
szintén az Orsay Múzeum gyűjteményére épülő Renoir-kiállításra a
tokiói Nemzeti Művészeti Központban naponta 6600 látogató volt
kíváncsi. A Hongkongi Történelmi Múzeumban rendezett
Monet-kiállítás, amelynek anyagát különböző párizsi gyűjtemények
kölcsönözték, napi 4100 látogatót vonzott.
A Renzo Piano-tervezte új manhattani központjába 2015-ben
átköltözött Whitney Múzeumnak tavaly sikerült megtörnie New York két
leglátogatottabb képzőművészeti intézményének, a Metropolitan
Múzeumnak (Met) és a Modern Művészetek Múzeumának (MoMA)
hegemóniáját, a metropolisz 10 leglátogatottabb kiállítása közül
ötöt az amerikai művészeteket bemutató múzeumban rendezték.
Kísérleti jellegű, ötrészes kiállításukat, amelyet öt neves
művésznek - köztük Steve McQueennek, Lucy Doddnak, Michael Heizernek
- szenteltek, átlagban több mint négy-négyezren keresték fel naponta.
A MoMA és a Met azonban még mindig a leglátogatottabb
képzőművészeti intézmény New Yorkban, előbbi naponta 6800 látogatót
vonzott októberi rendezvényeire, és napi 5900-at a párizsi Picasso
Múzeummal közösen rendezett Picasso-kiállítására.
Londonban is a francia képzőművészek alkotásaira voltak a
legtöbben kíváncsiak: a Royal Academy of Arts kiállítását, amely
Monet-től Matisse-ig vonultatta fel a tájképfestészet nagyjait, napi
mintegy 5100 látogató kereste fel, és az intézmény történetében a
negyedik leglátogatottabb kiállítás volt.