Cannes - A Kidman-Farrell páros sem tudta kimozdítani az orosz versenyfilmet a népszerűségi listákról
Cannes, 2017. május 25., csütörtök (MTI) - Nicole Kidman és Colin Farrell a 70. cannes-i filmfesztivál két versenyfilmjében is együtt játszik, de egyik alkotás sem tudta kimozdítani a kritikusok népszerűségi listájának vezető helyről a még az első napon bemutatott az orosz versenyfilmet, Andrej Zvjagincev Loveless (Szeretethiány) című alkotását.
Nicole Kidman harmadik és Colin Farrell oldalán második
alkalommal vonulhatott fel szerda este a vörös szőnyegen Sofia
Coppola Csábítás című filmjének főszereplőjeként. Az alkotást Don
Siegel 1971-ben Clint Eastwooddal a főszerepben forgatott, A tizedes
háreme című filmje ihlette. A történet az amerikai polgárháború
idején egy lányiskolában játszódik, ahova beszállítanak egy sérült
katonát (Colin Farrell). Az eredeti változat a férfi szemszögéből
meséli el az eseményeket, az újabb feldolgozás a női főszereplőre
koncentrál.
Az Öngyilkos szüzek, az Elveszett jelentés és a Marie-Antoinette
rendezőjének hatodik, másfél órás filmjét túlságosan
visszafogottnak, és az eredeti változathoz képest erőtlennek
tartotta a kritikusok többsége.
Sofia Coppola a cannes-i sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy
eredetileg nem remake-et szeretett volna készíteni és megpróbálta
elfelejteni az 1971-es változatot, de végül arra adott válaszként
készítette el a saját verzióját. "Az amerikai polgárháború idején
ezt a lányiskolát egy katona szemszögéből látjuk (az 1971-es
filmben). Én a nők szemszögéből mesélem el ugyanazt a történetet" -
hangsúlyozta.
A zárt világban játszódó alkotás sokban emlékeztet Coppola első
filmjére, az Öngyilkos szüzekre, amelyben a rendezőnő saját
bevallása szerint a nők és férfiak közti hatalmi harcokat dolgozta
fel egy szerinte "szórakoztató sztori" keretében.
A Csábításban a Nicole Kidmann által alakított Miss Martha
"egyszerre védelmezi a lányokat egy nagyon nehéz időben és maga is
nagyon vallásos. Át akarja adni az elveit. Szellemi irányító, tanár,
ugyanakkor nagyon anyai" - mondta a filmsztár Cannes-ban. Az
ellenséges katona hatásának azonban a lányokhoz hasonlóan ő se tud
ellenállni, és féltékenységből, a büntetést választja.
A Kidman-Farrell duó már hétfőn is együtt jelent meg vörös
szőnyegen, akkor a görög Jorgosz Lantimosz angolul forgatott
legújabb filmjének főszereplőiként. A homár című alkotással két éve
a zsűri díját elnyerő rendező legújabb filmje, az Egy szent szarvas
meggyilkolása egy sebész és egy tinédzser furcsa kapcsolatát mutatja
be, aki fokozatosan fészkeli be magát a sebész családjába. A
horrorisztikus radikális film nagyon megosztotta az újságírókat.
A francia Jacques Doillon 33 év után kapott ismét meghívást a
versenybe a száz éve elhunyt híres szobrászról, Rodinról forgatott
című alkotásával, amelynek címszerepét Vincent Lindon alakítja. A
kétórás, szinte végig Rodin műtermében játszódó, megkoreografált
kameramozgásokkal megkomponált film - a művésznek a Camille
Claudellel (Izia Higelin) folytatott szenvedélyes szerelemi viszonya
után - az alkotás fájdalmas folyamatára koncentrál, rávilágítva
arra, hogyan találta fel Rodin a modern szobrászatot. A film azt is
megmutatja, hogy a szobrász magánembereként is, életvitelében és
gondolkodásában is saját korának is modern figurája volt.
Az utolsó harmadához érkezett fesztiválon a kritikusok
rangsorában továbbra is Andrej Zvjagincev orosz rendező Loveless
(Szeretethiány) című filmje és egy francia alkotás, Robin Campillo
120 battements par minute (Percenként 120 szívverés) című filmje áll
az élen. A Screen brit filmes lap által megkérdezett nemzetközi
kritikusok pontozási listájának éléről a kortárs orosz társadalomról
keserű képet festő dráma az első nap óta kimozdíthatatlan. A Film
francais filmes szaklapban szavazó hazai filmes újságírók listáján
azonban az orosz versenyfilmet megelőzte Romain Campillo filmje,
amely az Act Up AIDS-ellenes mozgalomnak az alakulását követő első
éveiről szól az 1990-es években.